سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنج عامل بوی بد دهان

بد بویی دهان : 5 عامل و 5 درمانپنج عامل بوی بد دهان

می خواهید بدانید چرا همسر شما فاصله خود را با شما کم می کند؟ درباره کمان نخ دندان و چیزهای دیگر که روی میزتان است کنجکاو هستید ؟ اگر یکی از کسانی هستید که از بوی بد دهان رنج می برید ، چند عامل احتمالی و درمانهایی برای بازیابی بوی خوب دهان و رابطه آنها با هم معرفی می شود . 5

 عامل اصلی بوی بددهان

  1. دهان چرک

90 درصد بوی دهان ازخود دهان ناشی می شود ـ باکتری های غذایی که می خورید و چه باکتری هایی که از قبل درون دهان هستند . بوی دهان مانند بوی بقیه بدن است که از میکروبهایی که در بدن محصولات جانبی تولید میکنند ایجاد می شود . در دهان این باکتری ها با ذرات غذا ، خون ، بافت دهان و غیره واکنش می کنند تا محصولات گوگردی فرار (یعنی بودار) تولید کنند . اگر درست شستشو نکنید ، باکتری ها انباشته می شوند و یک لایه روی زبان تشکیل می دهند .

  1. دهان خارج از تعادل

بیماری های دهان می توانند رشد باکتری و بو را بدتر کنند ، مانند بیمار لثه و خشکی دهان . بیماری لثه باعث خونریزی لثه می شود و باعث گندیدگی این باکتری های مضر می شوند  ولی علت اصلی بوی بد دهان خشکی دهان است . آب دهان باعث خیسی دهان و حرکت باکتری ها می شود تا نتوانند یک جا جمع شوند و تکثیر شوند ، در حالی که دهان خشک مکان تکثیر باکتری ها در بهار و تابستان ، داروهای آلرژی می توانند باعث خشکی بدن شما شوند. در زمستان ، گرمای خشک باعث خشکی بدن می شود .

  1. غذاهای بد بو

اگر چیز بد بو وارد بدن شود ، چیز بد بو از بدن خارج می شود . علل اصلی سیر ، پیاز ، الکل و تنباکو هستند  غذاها فقط بوی بد در دهان شما ایجاد نمی کنند . روغن گیاهان جذب می شوند و محصولات جانبی به جریان خون شما وارد می شوند ، پس ششهای شما این مواد را در هنگام باز دم در سه چهار ساعت بعد بیرون می دهند .

  1. مصرف کربو هیدرات کم

با این که خوب به نظر می رسید اما نمی توانید همسر پیدا کنید . چرا؟ رژیم های غذایی پر پروتئین ، و کم کربوهیدرات باعث می شوند که بدن شما چربی های انبار شده را به جای کربوهیدرات بسوزاند و به بیماری بد بویی دهان (کتوزیس ) بینجامد . زمانی که چربی سوخته می شود ، کتون در بدن تولید می شود و مقداری از آن از بازدم خارج می شود . متأسفانه کتونها معمولاً بوی خوب نمی دهند و باعث می شوند که عضلات ششی تکه شکم شما جذابیت خود را از دست بدهند .

  1. بیماری

گاهی بوی بد دهان می تواند نشانه بیماری جدی تری باشد . معمولترین علل سیستمیک بوی بد دهان دیابت یا GERD(بیماری رفلاکس مری ) هستند . دیابت همچنین می تواند کتوز ایجاد کند و بوی بد دهان گاهی یکی از نخستین نشانه ها است که به تشخیص بیماری می انجامد . GERD برگشت اسید از معده به مری است . بیماری کمتر شایع ولی ممکن ، بیماری جگر یا کلیه است ـ زمانی که زهرهای این اندامها از طریق ششها دفع می شوند که باعث بوی بد دهان می شوند .