سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی تغییر رنگ چشم

جراحی تغییر رنگ چشم

آیا شما می خواهید رنگ چشم خود را از قهوه ای به آبی تغییر دهید ؟ یک شیوه ی جدید ، این نوید را می دهد که رنگ چشم شما را می تواند با استفاده از پیوند عنبیه به رنگ های مختلف تغییر دهد . این نوع پیوند هنوز در آمریکا مورد تأیید برای استفاده در امور زیباسازی چشم نمی باشد ، ولی این قضیه نتوانسته است آمریکایی ها را از سفر به خارج آمریکا برای انجام چنین عمل جراحی ، منصرف سازد .

چندین کلیپ ویدویی در سایت youtube ، تصاویر قبل و بعد از جراحی ، افرادی را نشان می هند که از پیوند عنبیه استفاده کرده اند .  در یک کلیپ ویدئویی ، یک فرد آفریقایی ـ آمریکایی نشان داده می شود که علاقه دارد دارای چشمهای خاکستری باشد ، زیرا می خواهد ، تصویر جدیدی از خود داشته باشد . بعد از عمل ، او می گوید که این جراحی هیچ نوع دردی نداشته است . مدت زمان جراحی هر چشم 15 دقیقه بوده است . او معتقد است چنین کاری بسیار عالی می باشد . در ویدئویی دیگر ، یک خانمی از درد چشم خود بعد از عمل می گوید ولی در عین حال معتقد است که حال او خوب می باشد و اکنون احساس می کند که تبدیل به فردی جدید شده است .

جنبه ی منفی این نوع جراحی: احتمالاً این نوع افراد ، سلامت و بینایی خود را برای داشتن رنگ چشم مورد نظر خودشان ، به خطر می اندازند . دکتر James tsai ، سخنگوی دانشکده چشم پزشکی و متخصص بیماری آب سیاه چشمی در دانشگاه yale  ، معتقد است که تبلیغات زیادی در این زمینه وجود دارد . از نظر او شرکت های زیادی هستند که به افرادی که چنین جراحی را انجام داده اند پول پرداخت می کنند تا در تبلیغاتشان از منافع چنین عمل هایی صحبت کنند . در ابتدای چنین تبلیغاتی ، این بیماران اظهار می کنند که این جراحی درست مانند جراحی آب مروارید می باشد و معمولاً جراحی خوب پیش می رود و مطمئن و قابل اعتماد می باشد . او معتقد است که در این تبلیغات به جزئیات عمل و دشواری های آن پرداخته نمی شود و اثرات جانبی آن کوچک و ناچیز شمرده می شود . انجام دهندگان چنین جراحی ، انکار می کنند که برای توصیه به انجام چنین عملی به بیماران یا مانکن های تلویزیونی پول پرداخت کرده اند تا در این برنامه های تبلیغی ظاهر شوند . چندین تحقیق علمی خطرات ناشی از چنین جراحی مانند کوری ، آب سیاه ، زخمی کردن قرنیه ، پیدا کردن حساسیت به نور یا ایجاد آب مروارید ، بیان کرده اند . اما از نظر دکتر Tsai ، این گونه خطرات معمولاً به بیمار مطرح نمی شوند . زمانی که دشواری ها و سختی های جراحی اتفاق می افتد و عضو پیوندی باید برداشته شود ، این کار یک رشته مشکلات خاص به وجود می آورد .

در عمل جراحی یکی از بیماران من ، زمانی که جراح سعی داشت تا عضو پیوندی قرنیه را خارج کند باعث پارگی قرنیه او شد و اکنون او از لحاظ ظاهری دارای مردمک چشم طبیعی نمی باشد . دکتر Tsai می گوید : چه چیزی در پشت چنین چشم هایی وجود دارند ؟

عنبیه ، یک حلقه از بافت های ماهیچه ای است که مردمک چشم را احاطه کرده است . این حلقه ، مشخص کننده رنگ چشم می باشد . در جریان پیوند عنبیه ، جراح یک عنبیه مصنوعی در زیر لایه ی بالایی قرنیه قرار می دهد که عنبیه طبیعی بیمار را پنهان می سازد ، در نتیجه ، رنگ عنبیه مصنوعی ، در ظاهر نشان داده می شود .

پیوند عنبیه در ابتدا برای افرادی بود که عنبیه آنان هنگام تولد ، به اندازه ی کافی رشد نکرده بود یا چشمان آنان دچار آسیب دیدگی بود مانند قربانیان سوختگی . این نوع خاص از عمل پیوند عنبیه در آمریکا مورد تأیید قرار گرفته است . تأیید عمل زیبایی سازی عنبیه ، تلاش تازه ای در این راستا می باشد .              

دکترshibu vaxkey ، یک جراح چشم در هندوستان ، که به وب سایت the Grio اشاره می کرد ، می گوید که این نوع جراحی در ابتدا بر روی بیمارانی بود که دارای ناهنجاری هایی در عنبیه خود بودند. « این بیماران که در ابتدا قادر به نگاه کردن به نور در روز نبودند ، اکنون قادربه این کار می باشند » . او معتقد است که شرایط زندگی چنین بیمارانی بهبود یافت . دکتر varkey زمانی که در حال تحقیق درباره مشکل یکی از بیماران خود در اینترنت بود ، پسری که عنبیه او به شکل بدی آسیب دیده بود، به پیوند عنبیه برخورد کرد . ملاکهایی سختی که برای افراد صلاحیت دار برای این عمل انتخاب شدند از لحاظ علمی و پزشکی صحیح بودند ، بنابراین به نظرم رسید که این نوع عمل جراحی ، امیدی  برای بیمارانی است که  در چنین موقعیتی می باشند . این شیوه در هندوستان ، تقریباً برای مدت یکسال است که انجام می شود .   دکتر  varkey ، این نوع پیوند عنبیه را برای 24 بیمار از کشورهای مختلف انجام داده است . 18 عدد از این جراحی ها ، با هدف زیبا کردن چشم انجام شده اند .همچنین این نوع جراحی ها را می توان برای افرادی که علاقمند به تغییر دائمی رنگ چشم خود هستند و مانند اشخاصی که در تجارت برنامه های تلویزیونی مشغول به کار هستند و به علت های مختلف مانند عدم تحمل لنزهای چشمی به خاطر دلایل پزشکی یا به خاطر مشکلات نگهداری آنها ، قادر به استفاده از لنزهای چشمی نمی باشند ، انجام داد . اگر چه دکتر varkey ، هشدار می دهد که قبل از انتخاب این شیوه ، بیمار باید معاینات کامل چشم مانند اندازه گیری فشار چشم ، یا مطالعه ی دقیق شبکیه چشم را انجام دهد . دکتر varkey عضو تیمی از جراحان است که به دنبال جمع کردن اطلاعات لازم برای اطمینان دادن به بی خطر بودن این نوع جراحی و گرفتن تأییدیه FDA در آمریکا می باشد .